Players-Tracker – Nutikas Jalgpalliväljak.

Players-Tracker – Nutikas Jalgpalliväljak.

Autor: Indrek Anepaio
Probleem: 
Laste ja meeste jalgpallis ei ole visuaalse analüüsi lahendust Eestis. Inimene õpib tehes, nähes, kuuldes – eriti lapsed. Noored õpivad jalgpalli läbi mängimise. Neile näidatakse paberil või magnettahvlitel ette liikumised ja kombinatsioonid. Analüüsi vahendiks on samad paber ja magnetnupud, aga samaaegsust jms. olulisust ei ole võimalik nende vahendtitega näidata. Paraku puuduvad head lahendused mängupiltide järelanalüüsiks ja lastele näitamiseks. Ainus kättesaadav variant on video – paraku on videodel palju emotsioone tekitavat nagu näiteks soengud ja ilulöögid ning õppeefekt jääb väheseks. Nii noorte kui meeste jalgpallis Eestis puudub täna lahendus ja võimalus visuaalselt 2D-s mängu analüüsida. Olemasolevad lahendused on väga kallid ja need on kättesaadavad tippklubidele mujal maailmas.
Süsteem peab suutma 120×60 suurusel maaalal träkkida 23 inimese liikumist, neid identifitseerida ja träkkida palli liikumist.
Lahendusvariandid:
Ideaalis ja variant üks. Ühe kaamera pildist animeeritakse 2D esitus. Mängijatele ei panda külge andureid. Lahendus on mobiilne. (Tänased kallite ja tomivate lahenduste juures maailma tippklubide staadionitel kasutatakse 8-12 videokaamera lahendusi analüüsiks ja animeerimiseks.)
Variant kaks. Radar fikseerib liikumised ja esitab need 2D-s. Mängijatele ei panda andureid külge. Süsteem on mobiilne.
Variant kolm. Väljaku serva paigaldatakse 2 majakat ja mängijate külge andurid. Süsteem fikseerib kolmnurga alusel inimeste liikumised ja esitatakse 2D-s. Aga kuidas fikseerida tavalise palli liikumine?
Lahendusest on huvitatud jalgpalliklubid Eestis, alustades väikestest noorte klubidest ja lõpetades meistriliiga klubidega. Samuti on huvitatud kättesaadavast ja mobiilsest lahendusest suurte jalgpalliriikide madalamate liigade klubid.
Meeskonda vaja appi: Elektroonikud, programmeerijad, insenerid, tehnoloogiainimesed


Naase ideede nimekirja